Reklamační řád

Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců, pokud není u výrobku uvedeno jinak.

Zákazníkům, kteří zboží používají pro účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, není záruční doba stanovena občanským zákoníkem. V tomto případě záruční dobu stanovuje konkrétní dovozce zboží do ČR. Záruční doba uvedená na našich stránkách je určena pouze pro spotřebitele, nikoliv pro podnikatele, kteří zboží kupují v rámci své podnikatelské činnosti (nákup na IČ).

Prodejce neručí za "ostatní" příslušenství jako jsou SIM karty, ochranné folie či paměťové karty, které jsou součástí mobilního telefonu. Před odesláním či odevzdáním telefonu na reklamaci, prosím zkontrolujte, zda toto příslušenství (SIM karta, ochranná folie, paměťová karta) se v reklamovaném mobilním telefonu nenachází. 
Prodejce neručí za jeho ztrátu.
 

1. Zákazník popíše stav výrobku a to jak se jeho vada projevuje. Dále uvede svůj požadavek na vyřízení reklamace, tj. jaké právo z odpovědnosti za vady uplatňuje. Neuvede-li Zákazník konkrétní požadavek, který byl v souladu s právními předpisy, provede výběr způsobu vyřízení Příjemce.

2. Příjemce se v zákonné lhůtě vyjádřík reklamaci a specifikuje:

- zda se jedná o vadu, na niž se dle příslušných ustanovení reklamačního řádu Příjemce vztahuje záruka (dále jen "Záruční oprava"), nebo se o takovou vadu nejedná (dále jen "Mimozáruční oprava").

- předpokládanou cenu odstranění vady výrobku, jedná-li se o mimozáruční opravu.

3. Skutečná cena odstranění vady výrobku v případě Mimozáruční opravy s může od předpokládáné ceny lišit maximálně o 35%.

4. Pokud se při vyřizování reklamace ukáže, že se jedná o mimozáruční opravu nebo skutečná cena odstranění Mimozáruční vady přesáhne původněpředpokládanou cenu o více než 35%, Příjemce tuto skutečnost oznámí zákazníkovi. Zákazník je povinen bezodkladně po obdržení tohoto oznámení písemně (dopis, email) potvrdit Příjemci, zda si přeje odstranění Mimozáruční vady za uvedeným podmínek či nikoliv, a to buď (dopisem, emailem).

 

REKLAMACE ZASÍLEJTE NA ADRESU: 

pavel ciganek u oblouku 4 Ostrava 70800

 

ADRESA PRO KOKUNIKACI  E-MAILEM:

mobilyporuba@seznam.cz

 

I. Úvodní ustanovení

Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ"), zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a blíže vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího, kterým je osoba nakupující výrobky od prodávajícího za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky (dále také „spotřebitel").

Reklamační řád se vztahuje na výrobky prodané prodávajícím, u nichž jsou spotřebitelem uplatňována v záruční době práva kupujícího z odpovědnosti za vady.

II. Převzetí výrobku kupujícím

Kupující je povinen prohlédnout výrobek bezprostředně při jeho převzetí za přítomnosti prodavače nebo dopravce. V případě smlouvy uzavírané v provozovně je prodávající na žádost kupujícího povinen výrobek předvést. Jsou-li zjištěny zjevné vady výrobku, za které se považují všechny vady zjistitelné při převzetí výrobku, je kupující povinen s prodavačem nebo dopravcem vyhotovit záznam o poškození. Kupující je oprávněn v tomto případě výrobek nepřevzít. Kupující je také povinen zkontrolovat kompletnost dokumentace k výrobku.

Zjevné vady poté kupující reklamuje u prodávajícího. Podmínkou kladného vyřízení takové reklamace je však doložení záznamu o poškození výrobku při dopravě, podepsané dopravcem.

Náklady a škodu, které vzniknou prodávajícímu v důsledku nesprávného anebo pozdního uplatnění zjevných vad výrobku, či v důsledku nesepsání záznamu o poškození, nese v plném rozsahu kupující.

Kupující je po převzetí zboží, před tím, než začne výrobek používat, povinen se seznámit s návodem k obsluze a účelem, k němuž je výrobek určen. Návody zasíláme v elektronické podobě na email.

III. Způsob uplatnění reklamace

V případě vad výrobků zakoupených u prodávajícího, které se vyskytnou v záruční době, má kupující právo výrobek reklamovat

viz adresa pro reklamace

Po - Pá:   9 - 12   13 - 17.00
 

POŠTOU na adrese:

pavel ciganek u oblouku 4 Ostrava 70800

  a  BALÍK ZASLAT OBYČEJNĚ - DOBÍRKY NEBUDOU PŘEVZATY !!!)

 

 

  

Prosíme vyplnit formulář níže a zaslat spolu s mobilním telefonem:

reklamacni_-list.pdf (251,1 kB)

 

Reklamace by měla obsahovat:

  • identifikační údaje kupujícího (jméno, příjmení, adresu),
  • včetně uvedení telefonního spojení, emailovou adresu,
  • název reklamovaného výrobku,
  • přesný, jasný, výstižný a dostatečně konkrétní popis závady,
  • kompletní výrobek, který je reklamován (včetně příslušenství, s nímž byl zakoupen), (tj. nikoliv SIM karta), záruční list, kopii dokladu o zakoupení výrobku,
  • při reklamaci poštou korespondenční adresu, na niž si kupující přeje zaslat vyřízenou reklamaci. Není nutná, pokud je tato adresa shodná s bydlištěm či sídlem kupujícího.

IV. Lhůta k uplatnění práva z odpovědnosti za vady

Podmínkou pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady prodaného výrobku je, aby byla uplatněna konečným spotřebitelem v záruční době. Není-li v záručním listě vyznačena záruční doba delší, je záruční doba 24 měsíců, s výjimkami stanovenými příslušnými právními předpisy (např. § 626 odst. 3 OZ), jakož i v případech, kdy je životnost výrobku kratší, než záruční doba (např. akumulátory).

Reklamaci je nezbytné uplatnit bez zbytečného odkladu, jakmile se vada objevila. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady výrobku až do doby, kdy kupující po vyřízení reklamace byl povinen výrobek převzít, se do záruční doby nepočítá (§ 627 odst. 1 OZ). Dojde-li k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového výrobku (§ 627 odst. 2 OZ).

V. Lhůta pro vyřízení reklamace

Uplatnil-li kupující právo z odpovědnosti za vadu výrobku, je prodávající nebo jím pověřený pracovník povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 10 pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.).

V případě nedostatku náhradních dílů, o čemž předem prodávající spotřebitele informuje, si prodávající, se souhlasem spotřebitele, vyhrazuje právo na prodloužení předpokládaného termínu opravy, a to o maximálně 30 dnů.

CZ distribuce trvá do 30dní

EU distribuce trvá do 50 dní

VI. Rozsah záruky

Námi prodávané výrobky jsou opatřeny pečetěmi (speciální samolepka), které mají zabránit neodbornému vstupu do vnitřku přístroje. V případě porušení této pečetě se spotřebitel vystavuje riziku, že jím uplatněná případná reklamace bude zamítnuta z důvodu neodborného zásahu do výrobku.

Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:

  • mechanickým poškozením (např. pádem, nadměrným tlakem apod.),
  • použitím nevhodných, popř. pro daný typ výrobku nedoporučovaných baterií a zdrojů či nevhodných obalů/pouzder a jiného příslušenství,
  • ve spojení výrobku s nestandardním příslušenstvím,
  • instalací nebo používáním výrobku v rozporu s návodem k obsluze či jeho použitím pro jiné účely, než je pro tento typ obvyklé,
  • neodbornou manipulací, popř. zásahem do výrobku nepovolanou osobou,
  • poškozením stykem s přírodními živly (např. stykem s vodou, ohněm, žárem apod.), oxidací, znečištěním a poškozením v důsledku živelních či jiných lokálních jevů (např. bouřky, přepětí v síti apod.),
  • běžným opotřebením (u baterií mobilních telefonů zejména ztráta kapacity běžným opotřebením či opotřebení krytunebo klávesnice telefonu běžným používáním), vadnými bateriemi,
  • skladováním mimo rozsah teplot: přístroj: –25 °C až 55 °C, baterie: 0 °C až 49 °C,
  • provozováním ve vlhkém, prašném nebo chemicky agresivním prostředí.
  • je výrobek používán v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží,
  • byl výrobek používán v rozporu s účelem, k němuž je určen,
  • byla zjištěna nedovolená manipulace či falšování záručního listu a dokladů o koupi,
  • na opotřebení výrobku (nebo jeho dílů) způsobené jeho obvyklým používáním,
  • poškození způsobené ohněm, vodou, elektřinou nebo jinou živelnou událostí,
  • vady způsobené užíváním v rozporu s účelem, k němuž je výrobek určen,
  • nesprávným používáním výrobku, nedodržením návodu k obsluze a nedostatečnou údržbou,
  • vady vzniklé mechanickým poškozením výrobku,
  • vady vzniklé neodborným zásahem do výrobku nebo neodbornou opravou výrobku,
  • u výrobků prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla sjednána nižší cena.
VII. Převzetí výrobku po vyřízení reklamace

Spotřebitel je povinen si vyzvednout reklamovaný výrobek do data vypršení reklamační doby od obdržení informace, že byla reklamace vyřízena. Pokud si spotřebitel nevyzvedne v uvedené lhůtě reklamovaný výrobek v provozovně nebo v úložní lhůtě na poště, je povinen zaplatit poplatek za uskladnění, který činí 10,-Kč/denně (§ 656 odst. 1 OZ).

Nevyzvedne-li si spotřebitel výrobek do 6-ti měsíců ode dne, kdy byl povinen si ho vyzvednout, má prodávající právo výrobek prodat a výtěžkem z prodeje uhradit poplatky za uskladnění a náklady prodeje. Zbytek výtěžku vyplatí prodávající po uplatnění spotřebiteli (§ 656 odst. 2,3 OZ).

VIII. Odstoupení od smlouvy :

STORNO OBJEDNÁVKY SE PROVÁDÍ JEDINĚ TELEFONICKY NA MEJLU NESEDÍME 24 HODIN DENNĚ.

Kupující má dle §53 odst. 7 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží a to bez jakékoliv sankce. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží bez známek používání nebo opotřebení, v původním obalu poslat zpět v uvedené lhůtě. Po navrácení zboží, prodávající zákazníkovi vrátí zpět odpovídající částku za zboží na bankovní účet zákazníka. Náklady spojené s dvrácením zboží do 14 dnů se nevrací.

IX. Neuznání reklamace:

Projeví se li, že reklamace nebyla uznána z důvodů porušení záručních podmínek, lze zboží osobně vyzvednout na adrese, nebo zašleme poštou po předchozí úhradě 100kc na učet: 2200466007/2010 (náklady vzniklé na dopravu zboží).